Hakkımızda

Sitemizde Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinde yaşanan siyasal ve toplumsal gelişmeler ülke Koordinatörlerimiz tarafından düzenli olarak takip edilmekte ve Genel Koordinatörümüz Abant İzzet Baysal Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümü öğretim üyesi Doç.Dr. Veysel AYHAN'ın katkılarıyla yayınlanmaktadır.

19 Mart 2012 Pazartesi

YEMEN'e Bir Yıl Aradan Sonra Yeniden Askeri Yardım


ABD Savunma Bakanlığı Pentagon ise 10 Mart’ta, bir yıl aradan sonra Yemen’e askeri yardımı tekrar başlatacağını bildirdi. Yardımlara ülke içersindeki kaos ortamı nedeniyle ara verilmişti. Hiçbir anlaşma yapılmamakla birlikte, ABD’li savunma yetkilileri bu yılın sonuna doğru 75 milyon dolara kadar yardım yapılabileceğini söyledi. Yardım askeri eğitim ve araç gereçten oluşmaktadır. ABD’li yetkililer El-Kaide’nin güneyde ayağını genişletmek ve silah teçhizat ele geçirmede yemendeki huzursuzluktan avantaj sağladığı konusunda uyardı. Son olarak 18 Mart’ta Yemen’den bir askeri heyet, Washington'daki Pazartesi günü çalışmalarına başlayacak Yemen-Amerikan Genelkurmay Görüşmeleri toplantılarına katılmak üzere ABD'ye gitti. Toplantının gündeminin askeri işbirliği alanları olduğu ve işbirliğinin askeri eğitim ve rehabilitasyon, Kızıldeniz ve Aden Körfezi’nde terör ve korsanlıkla mücadele konusunda olacağı bildirildi.
Yemen'deki gelişmelerin devamı için tıklayınız.                                                             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder